5x biztonságosabb
1: Miért?
Egy egyéves gyermek feje a teste 25 százalékát teszi ki, így egy frontális ütközés során a fej elsöprő erővel csapódik előre. A tesztbábu nyakára 300 kg terhelés nehezedett a törtésteszt eredményei alapján 50 km/óra sebességnél. Orvosszakértők szerint ez az adat maximum 130 kg lehet. Ha menetiránynak háttal bekötött ülésben szállítod gyermekedet, ez az adat 80 kg alatt marad.
A fej és test aránya kor szerint
2: Sérülések kockázata
Ha menetirány szerint bekötött ülést használunk, 3 igen nagy kockázati tényezővel kell számolnunk:
– nyaksérülés, amely bénulást okozhat
– arcsérülés a repülő törmelék miatt
– belső sérülés, amelyet a biztonsági öv megfeszülése okozhat
3: Alacsonyabb kockázat
Az IRCT és az ADAC számos gyermekülésen elvégzett tesztjeinek eredménye alapján kiderült, hogy a menetiránynak háttal bekötött ülések használata során egy esetleges baleset bekövetkeztekor 5x kisebb a fej- és nyaksérülések kockázata. A Volvo és biztosító társaságok felmérése alapján, melyben a bekövetkezett baleseteket vizsgálták bebizonyosodott, hogy a menetiránynak háttal bekötött gyermekülések 5x biztonságosabbak a menetirány szerint beköthetőknél.
A Volvo tanulmánya
A tanulmány 13 000 balesetet vizsgált, melyben 800, 0-4 év közötti gyermek volt elszenvedő alany.
A komoly balesetet elszenvedett gyermekek aránya:
menetiránynak háttal: 8%
menetirány szerint. 40%
A tanulmány valóban megmutatja, hogy 5x biztonságosabb menetiránynak háttal utaztatni a gyermekeket.
4: Meddig?
Ameddig csak lehet ? legalább 2 és fél éves korig. 30 év gyakorlati tapasztalata megmutatta, hogy 3 éves korig probléma nélkül használható a háttal bekötött biztonsági ülés. Néhány autóban az egyetlen korlátozó tényező a láb számára szükséges hely lehet.
Linkek
o Crash test rear facing Video
o Crash test forward facing Video